Sverigedemokraterna

På grund av media har vi numera ett inkompetent parti med i Sveriges riksdag. Sverigedemokraterna fick allt serverat på ett fat och de personer som står för deras politik är inte ens en hundradel av de som röstade på dem. Sverigedemokraternas väljare expanderade hela tiden och media uppmärksammade detta genom att skriva: "Det blir kaos om de kommer in" "farligt hög procent" "inte bra för Sverige". Folk blev mer och mer intresserade och tillslut var det vad hela Sverige pratade om. Media hade skapat en hysteri kring Sverigedemokraterna och de som tillslut röstade på SD var de som gjorde precis vad media indirekt sa åt dem att inte göra.

Vinnare av hela den här mediahysterin blev som väntat Sverigedemokraterna något jag hade kunnat räkna ut som femåring. På tal om femåringar så funderar jag på ifall det verkligen krävs att vi är 18 när vi röstar. Är det något barn är experter på så är det att göra precis tvärtemot var de blir tillsagda. Stora delar av de som röstade på Sverigedemokraterna gjorde det för att de indirekt blev tillsagda att inte göra det. Likheten i beteendet hos Sverigedemokraternas väljare och en femåring är skrämmande. Kanske var det just en femåring som hade hjälpt Margareta Sandstedt att räkna ut hur mycket 400 000 euro är i svenska kronor, men hur mycket jag än beundrar barn och deras förmågor så förstår jag inte hur 400 000 euro kan bli fyrtiotusen miljarder kronor.
//KY

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0